Istnieję, jakże to wspaniałe!

W chwilach depresji, gdy zwijamy się w kłębek smutnych myśli pod kocem, zastanawiamy się czasem kim jesteśmy dla tego świata. Żyje tu ponad siedem miliardów osób. Każda z nich tak jak ja urodziła się, wzięła pierwszy oddech, nauczyła się żyć i poznawać otoczenie. Miliardy takich samych jak ja, jak Ty. 
Fajna perspektywa. Jesteś nikim dla tego świata. Nieistotnym istnieniem.



No i leżysz pod tym kocem i zastanawiasz, co Ty tu jeszcze robisz? 
Odpowiedź jest prosta: Stanowisz cząstkę tego świata.
Społeczeństwo ludzi składa się z wielu małych jednostek, z wielu zwykłych osób, które jako całość tworzą coś niesamowitego. Jesteśmy szczególni. Potrafimy mówić, wyrażać swoje uczucia, myśleć, tworzyć, rozwijać się. Jesteśmy jedynymi takimi stworzeniami na naszej planecie. To zaszczyt być człowiekiem.



Rasa ludzka to jeden z największych cudów. To jak rozwinęliśmy się z czasem, to jak żyjemy i przechodzimy ścieżki naszego istnienia, jest wspaniałe! Pisząc ten tekst, nie mogę powstrzymać uśmiechu, myśląc o tym, jakie szczęście mnie spotkało. Istnieję. 

Mogłoby mnie tu nie być, mogłabym się nigdy nie urodzić. Gdyby moja mama poślubiła kogoś innego, czy jakiś inny przypadek losu sprawiłby, że w ogóle nie spojrzałabym na świat. Jednak coś sprawiło, że jestem. Mogę wstawać każdego dnia i oddychać tym samym powietrzem, którym karmi swoje płuca tyle miliardów ludzi. Mogę chodzić ulicami, rozglądać się wokoło, mogę odczuwać ból, cierpienie i zagubienie. Mogę też cieszyć się i płakać z radości. Bo jestem. Bo Ktoś chciał bym siedziała teraz w moim pokoiku, przy świetle zapachowej świecy i pisała ten krótki artykuł. Wzruszam się na myśl, jakie szczęście mnie spotkało. Zaliczam się do ludzkości.



Po głowie chodzi mi cytat, bardzo mądry. W jednej z piosenek grupy Kombii, można usłyszeć takie słowa:

"Rodzisz się - to znak.

Kocha Cię ten świat."


To, że to czytasz, właśnie Ty, to wielkie szczęście. Jesteś jednym z siedmiu miliardów szczęściarzy, chodzących po naszej planecie. Dostałeś szansę na bycie człowiekiem. Możesz codziennie tworzyć swoją historię. Z każdą chwilą stawać się kimś, kim pragniesz być. Możesz robić z czasem, który dostałeś, co tylko zapragniesz. Jesteś kimś więcej niż tylko człowiekiem. Jesteś człowiekiem!



Jak pięknie jest być częścią ludzkości. Jak pięknie jest być częścią świata.
Jak pięknie jest być życiem!

Patrzcie w niebo i bądźcie wdzięczni, za wszystko co Was spotyka. 

~Liv

PS. Dziękuję Wam, za każdą poświęconą mi chwilę.



Komentarze

Popularne posty