nie będę woreczkiem

Chwilę temu wróciłam wykończona do domu. Zakupy świąteczne pochłaniają wiele energii. Mam więc dziś dla Was krótką myśl. 

Tata woła do mnie, wybierając najlepiej prezentujące się pomarańcze: "Weź jeszcze kilka marchewek!". Przebijam się więc przez labirynt koszyków pełnych zakupów, próbując dostać się do skrzynki z marchewkami. Rozglądam się dookoła w poszukiwaniu plastikowego woreczka. Są wszędzie. Biorę jeden z nich i... przychodzi mi do głowy mała myśl.



My w ogóle nie zwracamy uwagi na te małe plastikowe torebki. Pakujemy w nie wszystko co wpadnie nam w ręce, a potem je wyrzucamy. Bez zbędnych ceregieli kończymy ich krótkie, jednorazowe życie. I nikt za nimi nie tęskni. Po prostu bierzemy nowe, zapominając o tamtych.

Ja nie chcę być jednorazowym woreczkiem. Nie chcę, by ludzie wkładali we mnie swoje tymczasowe problemy i sprawy, a gdy nie będę im już potrzebna - wyrzucali mnie do kosza. To zdecydowanie niesprawiedliwe. Co zrobić, żeby nie zostać przerwana i zapomniana?



Trzeba próbować stać się silniejszym. Trzeba odróżnić, kiedy biorąc na siebie czyjeś zakupy -pomagamy, a kiedy można to już nazwać wykorzystywaniem. Bo ludzie często łudzą się,że obciążając kilka słabszych, nietrwałych woreczków, łatwiej będzie im wszystko nieść przez życie. Te jednorazówki jednak, często okazują się być niewystarczająco wytrzymałe. Pękają. Urywają się. 

Nie lepiej być mocną, materiałową torbą? Która uniesie całe zakupy i będzie gotowa na kolejną pielgrzymkę do sklepu. Lepiej zauważyć, komu i ile można pomóc. Lepiej spróbować stać się pomocą dla kilku stałych przyjaciół, niż być jednorazowym wsparciem dla kilkunastu nieszczerych osób.



Oceniajmy sytuację i ludzi z rozwagą. Nie dawajmy się wykorzystywać. Nikt nie chce zostać odrzuconym, po tym jak całe życie poświęca próbując komuś pomóc. 
Szanujmy się. Próbujmy być dobrym, ale nie oddawajmy dobroci tak łatwo ludziom, którzy nigdy jej nie będą potrafili docenić.


Zostań materiałową torbą! hihi
~ Liv

Ps. Jak tam przed świętami? Na pewno przygotuję coś dla moich Czytelników w tym magicznym czasie!
Ps.2. Pozdrawiam każdego z Was, z osobna i wszystkich razem! :*

Komentarze

Popularne posty