wytatuuj sobie moją twarz

Jestem egoistką. Ciągle myślę o swoich potrzebach, o swoich problemach i swoich marzeniach. Gdy jestem zmęczona, to marudzę. Kiedy jestem głodna, to marudzę. A gdy muszę robić coś, czego nie lubię, to tym bardziej marudzę. Niech cały świat teraz patrzy na mnie, bo mi coś nie odpowiada. Co mnie to obchodzi, że boli cię głowa, skoro ja jestem niewyspana. Mam gdzieś problemy twoje i twojego dziwnego chłopaka, skoro to ja tutaj mam dzisiaj zły humor. To ja tu jestem ważna, idź się wyżal swojej babci czy sąsiadce. 



Jeżeli spojrzysz na rondo z góry, to widzisz jak wszystkie samochody krążą wokół wysepki. To ja jestem tą wysepką, to wokół mnie kręci się życie. Jestem latarnią na nocnym morzu. Jestem gwiazdą polarną, wyznaczam drogę. Jestem tak ważna, że ludzie mijając mnie na ulicy z pokorą spuszczają wzrok. Liczy się tylko to co ja czuję, to co ja myślę i uważam. I tak mam rację. 



  A gdy mam kaszelek, to ustawia się kolejka moich poddanych, którzy składają mi wyrazy współczucia. Myślę, że ktoś powinien pisać o mnie książkę, skoro jestem taka genialna. Ludzie powinni tatuować sobie moją twarz na ramionach. Albo zrobić takie breloczki z miniaturową wersją mnie. To byłoby godne uznanie mojej wyższości nad resztą ludzkości. 



I gdybyście mieli czelność sprzeciwić się tezie, że celem powstania wszechświata było przygotowanie miejsca na moje narodziny, marny wasz los.

A tak naprawdę, to nie.



Egoizm. W małych dawkach jest potrzebny. Bo pozwala nam traktować siebie z godnością, szanować siebie, swoje ciało. Jest ważnym narzędziem kształtowania pewności siebie. Ale jak zwykle, nadmiar szkodzi. Nie lubię, gdy ludzie zakochują się w sobie. Swoje potrzeby stawiają ponad innych. Liczy się zawsze ich komfort. Niech ich wysławiają narody. No masakra.
Pamiętajcie o tym, że ważni jesteśmy wszyscy. Powinniśmy się szanować i stawiać na równi. Wiadomo, że w małych dawkach egoizm nikomu nie zaszkodził, ale nadmiar tego narkotyku potrafi zabić w człowieku skromność, wykończyć wrażliwość.

Pilnujcie siebie, pilnujcie mnie. Nie jesteśmy pępkiem wszechświata, wysepką na rondzie, centrum na mapie. Jesteśmy wszyscy tak samo ważni.

~Liv

Ps. Czas czereśni. Czas truskawek.

Komentarze

Popularne posty